Czech Beer Specialist
section of CBA
„Novinky přinášejí možnost odlišit se od ostatních. A o to v dnešní gastronomii jde,“ říká prezident České barmanské asociace Aleš Svojanovský. Stíhá kromě své profese ještě něco jiného? Sleduje módní trendy, či jakým jezdí automobilem? Odpovídal na otázky magazínu Svět HORECA.
Žebříček nejmedializovanějších pivovarů v ČR zkoumá medializaci největších pivovarů v období od 01 do 11/2017. Žebříček tak zaznamenává nejen počet zmínek v předních médiích, ale také jejich mediální zásah (GRP), přepočet na reklamní plochu (AVE) a míru emočního zaujetí.
O tom, že práce v našem oboru není vhodná pro “slabší povahy”, určitě není sporu. Ovšem brutální počet odpracovaných hodin, relativně nízká mzda, nezdravý životní styl kombinující nepravidelnou stravu a nedostatek spánku, vysoká míra stresu i absence volného času a příležitostí ke kontaktům s rodinou a přáteli musí dříve či později zanechat stopy i na těch nejsilnějších z nás.
Mladí Češi holdují z tvrdého alkoholu nejvíce rumu a vodce. Čistý tvrdý alkohol si častěji dají Moravané, naopak v Praze jsou oblíbené koktejly a radlery, vyplývá z průzkumu agentury Ipsos. Alkohol si podle něj dopřeje každý měsíc 90 procent mladých, nejčastěji potom pivo a víno. Roste však záliba v bylinných likérech.
Až 72 procent návštěvníků českých hospod a restaurací v nich běžně používá mobilní telefon. Najdou se však i tací, kteří to považují za sociální přešlap. V průzkumu Českého svazu pivovarů a sladoven uvedlo 36 procent dotazovaných, že používání telefonů v restauracích a hospodách jim jednoznačně vadí, zejména pokud je u stolu více lidí. Více jak dvě pětiny respondentů by navíc uvítaly zákaz používání mobilů v restauračních zařízeních.
Nezávislý pivovar Falkon si k pátým narozeninám nadělil high-endový pivní bar s 8 kohouty čepovaného piva a více než 100 druhy piva v lahvích.
Domácí limonády, čajové soutěže juniorů, cupping kávy a rozmanitost pivních stylů, které se v České republice vyrábí. To je stručný přehled témat, která byla obsahem letošního workshopu pro pedagogy středních hotelových a gastronomických škol. Již tradičně ho v Brně vprostřed podzimu pořádá Česká barmanská asociace.
dokument (498 kB)
Česká barová scéna následuje dlouhodobé globální trendy a snaží se přispět k řešení globálních problémů. Ukázal to sedmý ročník největší barové akce v České republice, Prague Bar Show. Ta se uskutečnila v úterý 31. října a středu 1. listopadu v někdejších industriálních prostorách Pragovka v pražské Kolbence.
Společnost Czech Craft Beers, a.s. spustila v Brně-Medlánkách nový minipivovar. Náklady na nákup technologie a adaptaci areálu se pohybují v milionech korun. Firma bude v Medlánkách vyrábět spodně kvašená piva pod značkou Moravia, která se v Brně vařila naposledy v první polovině 20. století.
Prague Bar Show je B2B obchodně edukační událost, jediná svého druhu v České republice. Již od roku 2011 se zde každoročně sejdou nápojoví experti, barmani, baristé, výrobci a distributoři nápojů, majitelé a manažeři restaurací, bister, barů, hotelů, kaváren i hospod převážně z České a Slovenské republiky, ale i dalších evropských zemí. Dvoudenní program je naplněn semináři, které se týkají přímo barmanství a mixologie, ale i dalších s gastronomií souvisejících oborů.
dokument (47 kB)
Mezinárodní barmanská asociace IBA má nové předsednictvo. Na její právě probíhající konferenci v dánské Kodani o tom rozhodla dnešní generální schůze zástupců národních asociací.
V České republice odstartuje pátý ročník Dnů českého piva, který je zasvěcený hospodám a podpoře čepovaného piva. Od 27. září do 1. října si mohou zákazníci a všichni nadšenci zlatavého moku v několika tisících hospodách vychutnat limitovanou várku pivních speciálů. Pivovary a minipivovary je uvařily pouze k příležitosti oslav sv. Václava, mimo jiné patrona sládků a českého piva.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 ]     [ dalších 12 ]   »

15. - 16. 11. 2019
24. 11. 2019
Winter Flair Competition
24. 11. 2019
Winter Flair Competition
2. 12. 2019
JMK-BR. VÁNOČNÍ POHÁR
Svět barmanů 3/2019
Nabídka zaměstnání
Mediální partneři
Odborní partneři