Taková byla některá témata tradičního Workshopu pro pedagogické pracovníky škol s gastronomickým zaměřením.

 

V brněnském centru Abzac jej v pátek 4. a sobotu 5. listopadu spolu s partnery uspořádala Česká barmanská asociace. Šlo o již 14. ročník dvoudenního vzdělávacího maratonu, který si oblíbili učitelé gastronomických škol z celé České republiky. Na jihu Moravy se tentokrát sešlo celkem 120 účastníků workshopu.

 

V hlavním sále představil Pavel Mandrla, Zacapa ambassador ze společnosti STOCK Plzeň-Božkov, třtinový rum jako destilát a namíchal z něj k ochutnání čtyři moderní koktejly inspirované světovými klasikami. „Současnou mixologií se prolínají trend jednoduchost s trendem kvality. Barmani tak k vytváření drinků používají méně složek, zato ale kvalitních. Proto všechny dnešní drinky míchám z pouhých tří složek,“ vysvětlil poté, co objasnil základní pravidla, podle kterých se rum může nazývat rumem.

 

Brand ambassador společnosti RUDOLF JELÍNEK Achim Šipl a brand ambassador značky Monin Honza Zlámaný poodhalili pedagogům tajemství chuťových map, tedy jakýchsi zásad, podle nichž se k sobě jednotlivé suroviny v jednom pokrmu či nápoji buď hodí, nebo nikoliv. V praktické části workshopu si kantoři k danému ovocnému destilátu zvolili modifikátor a prodlužovací složku dle vlastního výběru, ale zároveň tak, aby celý mix dával smysl.

 

V suterénních prostorech centra Abzac vedla kávový seminář trojice zkušených baristů ve složení Tomáš Zahradil, Adam Troubil a Goran Jozić. Tématem byla příprava překapávané kávy metodou drip, a především míchání drinku z této lahodné suroviny. Koktejl kromě kávy obsahoval sloe gin, vanilkovou zmrzlinu a pěnu vytvořenou v tlakové iSi lahvi z vaječného bílku, pomerančového sirupu a limetové šťávy. „Je to variace na ledovou kávu zase trochu jinak,“ podotknul Adam Troubil.

 

Odpolední program doplnila prezentace Milana Zaleše a Filipa Jančárka ze společnosti Ultra Premium Brands o italském aperitivu a hořkých aperitivních likérech. Petr Kymla, ambasador soutěže Diageo World Class pro Českou republiku, pak přítomným pootevřel dvířka do světa ginu. „S učiteli jsem předem konzultoval, co by se chtěli dozvědět. Probrali jsme historické zajímavosti, současné trendy i typologizaci ginů,“ dodal Petr Kymla, jenž dal kantorům také ochutnat dva trendy vzorky jalovcové pálenky a namíchal twisty na známé koktejly Negroni a Gimlet.

 

Zástupci České barmanské asociace zároveň učitelům představili koncept nově plánované juniorské soutěže týkající se práce s vínem. V rámci workshopu si kantoři ve slepé degustaci vyzkoušeli senzoricky zkoumat barvu, aromata i chuť jednotlivých vzorků.

 

Partnery Workshopu pro pedagogické pracovníky škol s gastronomickým zaměřením byly společnosti a značky STOCK Plzeň-Božkov s.r.o., RUDOLF JELÍNEK a.s., Mattoni 1873 a.s., Zanzibar Trade s.r.o., iSi, Ultra Premium Brands - Central Europe s.r.o., RATIONAL Czech Republic s.r.o., Bidfood Czech Republic s.r.o., Premier Wines & Spirits s.r.o., Dilmah, Café Reserva, Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s., Monin, Sahm, BOHEMILK a.s., Kávovary.cz, OXALIS, spol. s r. o., HEINEKEN Česká republika, a.s., PARTY led, s.r.o., CORMEN s.r.o., IVN s.r.o. a Quality Hotel Exhibition Centre.

 

Foto: Goran Jozić