Vyhrála ocenění Zlatý delfín v soutěži Marketér roku za rok 2020, kterou vyhlašuje Česká marketingová společnost. Oceněn byl český marketingový tým společnosti STOCK, kterému se podařilo revitalizovat tradiční českou značku Božkov a také zdvojnásobit hodnotu celé kategorie třtinových rumů a vytvořit kategorii lokálních prémiových rumů, a to za pouhý jeden rok.

 

Zároveň značka Božkov získala ocenění Nejdůvěryhodnější značka v kategorii alkohol, a to už pošesté.

 

„Když jsme s revitalizací značky Božkov začínali, značka se potýkala s odlivem mladších spotřebitelů, kteří dávali přednost prémiovějším značkám alkoholu. Zároveň bylo zapotřebí změnit komunikační strategii tak, aby více odpovídala současným trendům a lépe pomáhala budovat image a sílu značky na českém trhu,“ popisuje úvodní situaci značky Božkov marketingový ředitel STOCK Plzeň-Božkov Tomáš Hejkal.

 

Marketingový tým redefinoval positioning značky a připravil komplexní kampaň „Vždycky sám sebou“ s hercem a hudebníkem Jiřím Macháčkem, včetně televizních spotů a online komunikace. V roce 2018 pak značka Božkov uvedla na trh pravý třtinový rum, Božkov Republica, který se stal vůbec prvním českým třtinovým rumem a na trhu zaznamenal velký úspěch. Produkty Božkov Republica vytvořily i celou novou kategorii na trhu – kategorii lokálních prémiových rumů.

 

V rámci soutěže Marketér roku 2020 zaujal především pozoruhodný výsledek komunikační kampaně. Podle agentury Kantar vzrostlo spontánní povědomí značky Božkov o 40 % (prosinec 2018 vs. prosinec 2020), podařilo se přispět k růstu kategorie rumů o 114 %, což je nejvíce ze všech kategorií. Do roka od uvedení značky Božkov Republica se jí podařilo zdvojnásobit celou kategorii pravých třtinových rumů. A současně s tím se značka Božkov stala leaderem na trhu v kategorii rumů.

 

„Za úspěchem komunikační kampaně stojí především skvělá týmová práce nejen oddělení marketingu, ale i perfektní spolupráce s našimi obchodními partnery, agenturami a dodavateli, kteří se na revitalizaci značky na českém trhu aktivně podíleli. Veškeré ukazatele i další získané ocenění Nejdůvěryhodnější značka naznačují, že je Božkov dobře připraven na případný další růst, ke kterému mu již brzy poskytneme další impuls,“ naznačuje Tomáš Hejkal.

 

Výsledky programu Důvěryhodné značky, který pořádá Atoz Marketing Services, byly sestaveny na základě průzkumu probíhajícího v létě a první polovině podzimu. Výzkum byl vyhodnocen agenturou Nielsen na základě hodnocení více jak 4 000 českých respondentů, kteří jsou rozděleni do sociálně-demografických skupin. Výhercům je propůjčen titul „Nejdůvěryhodnější značka“, který mohou po dobu jednoho roku užívat.