„Restaurace a hospody se potýkají s velkými hrozbami a je potřeba jim bez odkladu pomoci. Léto bude rozhodující. Omezené cestování, malý turistický ruch, omezená návštěvnost. To vše hospodám a restauracím rozhodně neprospívá,“ říká Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu Mattoni 1873.

Značky z portfolia Mattoni 1873 Pepsi a Schweppes proto spustily program, který má pomoci přímo zvyšovat návštěvnost restaurací. Podle Michala Šlechty, manažera značky Pepsi, je potřeba povzbudit hosty, aby se do restaurací začali vracet, a zajistit, aby pro ně návštěva byla zážitkem. Podle toho dostal program i svůj pracovní název – Oživ svůj podnik.

„Záchranou pro restaurace bude, když se do nich vrátí zákazníci. A to je pro nás klíčový cíl, všechny aktivity v nejbližším období mu proto přizpůsobujeme,“ dodává k tomu Šlechta. Například restaurace mohou získat bezplatnou online kampaň, která jim pomůže oslovit statisíce návštěvníků. Jde o unikátní digitální podporu, kterou stovkám provozoven poskytnou profily Pepsi a Schweppes na sociálních sítích.

Každá restaurace nebo hospoda, která se do programu zapojí, získá nemalou mediální podporu s cílem přilákat zákazníky. „Každý post by měl mít zásah okolo sedmi a půl tisíc lidí v okolí dané restaurace. Počítáme, že do akce zapojíme až sedm set restaurací, a programem oslovíme celkem pět milionů potencionálních zákazníků,“ říká Šlechta.

Značky Pepsi a Schweppes také vysílají do terénu food truck a bary, které oživí restaurace, zahrádky a další místa. Podle Šlechty veškerý zisk vzniklý prodejem nápojů či jídla plynoucí z těchto aktivit půjde přímo majitelům podniků.

Více informací získají provozovatelé gastronomických podniků u svého obchodního zástupce společnosti Mattoni 1873, která od roku 2018 produkty z portfolia PepsiCo v Česku, Maďarsku a na Slovensku distribuuje.