Cílem členů sekce bude pojmenovat nešvary provázející současný servis v českých gastronomických podnicích, bojovat proti šlendriánu a pokusit se přispět ke zvýšení kvality poskytovaného servisu. „Bohužel, jeho úroveň šla v poslední době rapidně dolů. Nejčastějšími neduhy jsou ignorace základních pravidel pro servis, nevhodná komunikace s hosty či oblečení a hygiena personálu,“ uvedl prezident České barmanské asociace Aleš Svojanovský.

Plánovaná činnost sekce má zahrnout primárně vzdělávací a soutěžní aktivity, při jejichž pořádání bude CBA spolupracovat s těmi nejlepšími subjekty v oboru. Cílem je ukotvit jasné standardy obsluhy a servisu v České republice a stát se lídrem v otázce servisu v české gastronomii.

Popudem k ustanovení sekce servisu pro CBA je ukončení činnosti Asociace číšníků České republiky, o kterém na konci letošního června rozhodla valná hromada této organizace. CBA tedy přebere agendu AČČR a bude ji v profesionální rovině rozvíjet. Členové AČČR mohou do sekce servisu CBA vstoupit a budou v ní vřele uvítáni, stejně jako další zájemci z řad odborné veřejnosti.

„Věřím, že se mi ve spolupráci s Alešem Svojanovským podaří vybudovat novou funkční sekci CBA, připravit výukové materiály pro odborné školy, a hlavně přispět k navrácení prestiže oboru číšník,“ dodala předsedkyně končící AČČR Blanka Musilová.