Mezi sedmi desítkami vystavovatelů nemohla chybět ani Česká barmanská asociace. Na jejím stánku nabízeli baristé espresso i irskou kávu, barmani Old Fashioned koktejly a teatendeři čajový punč s Becherovkou.

Přátelská i obchodní setkání, soustředěnost při více než 40 přednáškách a workshopech, s blížícím se večerem euforičtější stavy. Tohle schéma Prague Bar Show je totožné i jejím zahraničním vzorům typu Bar Convent Berlin či londýnského Imbibe Live. Jestliže tyto festivaly již několik sezon navštěvujete, všimnete si jednoho negativa stran přednáškového programu. Už vás máloco překvapí.

Důvěrně známý pocit se na letošní Prague Bar Show dostavil hned zkraje prvního dne. Izraelec Bar Shira povídal o svém podniku Imperial Craft a ve stejném duchu pokračoval Nikos Bakoulis z athénských The Clumsies. Informace o tom, co přináší umístění těchto barů v žebříčku světové top 50, lze tak nějak dopředu odtušit. Pánové mohli jít při představování svých konceptů více do hloubky, ale poznamenání stojí alespoň Nikosova motivační formule „Jestli máte sen, tak sněte hodně, ne málo.“

Naopak spoustu užitečného se dozvěděli návštěvníci prezentací zaměřených na gastronomický marketing. Jak komunikovat na sociálních sítích a využít jejich nepříliš známých nástrojů nebo z kterých úhlů fotografovat jídla a koktejly na své profily? To všechno jste se tady dozvěděli.

Skvělý výkon předvedl osobnostně rozvojový konzultant Jaroslav Homolka. Na přednášce, které rozhodně nechyběl spád a dynamika, přítomné přesvědčil o tom, že v životě vítězí ten, kdo při krizových situacích zůstává v klidu.

Ve srovnání s předchozími ročníky přibylo panelových diskuzí, které se časem na barových show možná ukážou jako formát budoucnosti. Třeba ta, při které si své postřehy vyměňovali reprezentanti dvou kávových světů - výběrového a velkoprodukčního. Řeč došla i na nepříznivé dopady kávového byznysu na životní prostředí.

Osvěžující byl praktický seminář ochutnávání vína ze sklenic značky Riedel. Pro ne-sommeliera může být až k nevíře, jak moc rozdílně to stejné víno chutná ze sklenic odlišného tvaru!

Z přednáškového programu se samozřejmě dala stihnout jen část. Je slušnost ještě vzpomenout jeho největší hvězdy, barmany Alexe Kratěnu a Steva Schneidera.

Vadou na kráse vystavovatelské části byla absence zavedených značek jako Jan Becher – Pernod Ricard či Rudolf Jelínek. Na druhou stranu mohli návštěvníci ochutnat spoustu produktů současné „hipsterské“ vlny a proniknout do tajů aktuálně módních řemeslných piv a nealkoholických limonád.

Stále tak platí, že Prague Bar Show je důležitým meeting pointem příslušníků nápojového byznysu v České republice, kde lze načerpat zajímavé informace.