Hlavní partneři:  
   
ČESKÁ BARMANSKÁ ASOCIACE
member of International Bartenders Association

« zpět

INFOKOKTEJL. Lednové gastroakce, brandy a muzika i ohlédnutí za rokem 2019

3. 1. 2020
Monitorujeme pro vás nápojové dění v českých médiích.
Domovarníky pohání zvídavost. Když se vrátí ze svého běžného zaměstnání domů, stávají se z nich sládci a jdou vařit pivo do sklepa nebo na balkon. Domovarníků v Česku přibývá, odhady celníků hovoří o několika tisících domácích výrobců piva u nás. Někteří z nich pak pokračují v kariéře jako sládci opravdových minipivovarů.

Barista interview. Do kavárny se chodíval jako vysokoškolák učit, postupem času se dostal až za barový pult. Barista a kontrolor kvality Jakub Hartl tvrdí, že dvě nachlup stejná espressa po sobě si prostě nedáte. A jaké obrázky umí vymalovat mlékem do kávy?

Zpropadený cukr. Proč tolika baristům vadí, když jejich hosté sladí kávu? Myslíte si, že dokážete najít takovou, při jejímž popíjení vaše nutkání sladit zcela pomine? Nechte se inspirovat několika gurmánskými tipy.

Lednové gastro. Drunch znamená složeninu slov drink a brunch. A právě nedělní drunche můžete od ledna zažívat v pražském baru Cloud 9. Zajímavě také vypadá nový brněnský festival GO to FoodPark ginová či rumová degustace v Barlife Akademii a řada dalších lednových gastroakcí.

Muzikální brandy. V Kentucky nežijí pouze pro whiskey. V louisvillské palírně Cooper & Kings destilují brandy z kalifornských hroznů či jablek z Michiganu a experimentální série staří v sudech od řemeslných pivovarů. Aby se destilátu lépe zrálo, pouštějí mu zaměstnanci hudbu. Říkají tomu sonické staření pomocí zvukových vln.

Whiskey & Steaks. Od konce září funguje v centru Prahy Whiskey Restaurant Bar & Muzeum nabízející více než tisícovku whisky z celého světa i steaky připravované na dřevěném uhlí. Praha je teprve druhým městem na světě, kde tento koncept otevřel, tím prvním byl izraelský Tel Aviv.

Fúze, novinky, udržitelnost. Nápojový průmysl toho v roce 2019 nabídnul opravdu dost. Nakupovala Kofola i Pivovary Staropramen, z novinek na trhu jmenujme třeba kakaový nápoj Cacaolat. Mattoni 1873 celoroční kampaň postavila na recyklaci a udržitelnosti a sjednotila kvůli tomu barvu lahví do světlezelené. Kvůli stagnaci své kategorie pak výrobci kolových nápojů koketují s kávou.
20. - 23. 4. 2020
SALIMA 2020
27. 4. 2020
MATTONI GRAND DRINK 2020
6. 5. 2020
ŽATECKÝ CUP 2020
28. 5. 2020
World Class 2020 - finále
6. 6. 2020
RUMFEST 2020
Svět barmanů 1/2020
Nabídka zaměstnání
Mediální partneři
Odborní partneři