Hlavní stage ve velkém sále obsadil barman společnosti STOCK Plzeň-Božkov Martin Vogeltanz, jenž kantorům prezentoval zhuštěnou verzi jedné z cyklu přednášek Diageo Bar Academy. Šlo o prezentaci týkající se základních dovedností a schopností, které jsou klíčové pro přípravu perfektních drinků. Zkušený mixolog mluvil také například o přípravě pracovního místa nebo týmovém myšlení. Došlo i na praktickou část s mícháním koktejlů.

V druhé polovině barového semináře se Achim Šipl, barman společnosti Rudolf Jelínek, věnoval stavbě koktejlů z ovocných destilátů. Poukazoval především na možné zdroje inspirace a zásady správné skladby drinku.

O kávová témata se postaral čtyřlístek členů sekce Mistr kávy® – Tomáš Zahradil, Adam Troubil, Jiří Novák a Goran Jozić. Posluchači se dozvěděli, jak pomocí šlehačkové iSi lahve či tlakové nitro lahve dodat kávovému drinku zajímavou texturu ve formě pěny, respektive lavinového efektu. Přednášející také představili méně obvyklé způsoby přípravy kávy jako drip, French press nebo moka konvičku a zaobírali se náležitostmi soutěžních drinků pro juniorské soutěže.

Členové sekce Czech Teatenders Honza Zlámaný a Jakub Ryšavý pak představili nejčastější chyby, kterých se juniorští teatendeři na soutěžích při přípravě čaje dopouštějí. Učitelé si také vyzkoušeli připravit čaj a namíchat jednoduchý čajový drink typu sour.

Řeč byla také o hygieně v gastronomii v podání značky Cormen či soutěži středoškolských týmů Makro TOP gastro tým, která studenty komplexně prověřuje na kuchařských, číšnických, barmanských i baristických pozicích. Degustaci skotské whisky Johnnie Walker Black Label, irské whiskey Dubliner a amerického bourbonu Maker’s Mark řídil barman a ambasador Michal Marešovský.

„Odborníci v oboru gastronomie se obecně nevěnují předávání informací pedagogům středních škol a učilišť. Kantoři tak vědí pouze to, co si přečetli, ale praktické zkušenosti s tím, co učí, nemají mnohdy žádné. My jim proto alespoň jednou ročně touto formou nabízíme doplnění potřebného praktického rozhledu. V dotazníkovém setkání se jich pokaždé ptáme, která témata je nejvíc pálí, abychom je eventuálně mohli zařadit do programu na příští rok. Nikdo jiný pro ně takovou vzdělávací akci nepořádá, protože je to samozřejmě zejména časově, ale i finančně, velmi náročné,“ uvedl prezident České barmanské asociace Aleš Svojanovský.

Česká barmanská asociace děkuje všem partnerům, bez nichž by nebylo pořádání workshopu v tomto rozsahu uskutečnitelné. Jmenovitě jde o společnosti či značky Mattoni 1873, Rudolf Jelínek, Bohemia Sekt, STOCK Plzeň-Božkov, MAKRO, Cormen, Monin, Teisseire, Premier Wines & Spirits, Jan Becher-Pernod Ricard, Kávovary.cz, iSi, Ultra Premium Brands, Orea Hotel Voroněž, Party led a Sahm Gastro.