V minulých letech zaznamenali vítězové lokálního finále Chivas Masters významné úspěchy na mezinárodní barmanské scéně. Ondřej Hnilička z pražského Hemingway baru před třemi lety na globálním finále v New Yorku obsadil výtečné druhé místo a Tomáš Melzer z Cash Only baru před dvěma lety v Šanghaji zvítězil v týmové soutěži. Loni reprezentovala na globálním finále v Tokiu Sandra Šalatová z Cash Only baru, která zanechala výraznou stopu díky půvabu a mimořádným barmanským schopnostem.

Letošní ročník soutěže Chivas Masters přináší řadu změn, které reflektují ústřední téma soutěže „Community“. Soutěž tak nebude cílit pouze na profesionální mixologii, nýbrž i na utváření globální barmanské komunity, která bude spolupracovat a sdílet rozmanité zkušenosti. V této souvislosti musí soutěžící do svých ikonických drinků promítnout vliv lokální barové scény i jedinců mimo ní, kteří je v průběhu kariéry inspirovali a pomohli jim na cestě stát se barmanem.  Dále bude v průběhu měsíce března probíhat Chivas Masters Month, během kterého budou soutěžící ve svých barech prodávat svůj soutěžní drink a 5% z ceny drinku půjde na charitativní účely. Stejnou sumu následně daruje společnost Jan Becher – Pernod Ricard, která soutěž Chivas Masters v České republice pořádá.

Soutěžící se stejně jako v loňském roce mohou do soutěže přihlásit prostřednictvím webových stránek www.chivasmasters.cz. Přihlásit se mohou všichni barmani starší 21 let, kteří pracují v podniku na území České republiky, jenž má v nabídce whisky Chivas Regal. Nezbytnou podmínkou je také znalost anglického jazyka, jelikož lokální i globální finále bude probíhat pod dohledem globálního ambasadora značky Chivas Regal Maxe Warnera. Mezi další důležité podmínky účasti v soutěži patří omezení účasti na jednoho barmana z daného baru či nezbytná kreativita při vymýšlení jednoho originálního drinku na volitelné bázi Chivas Regal 12yo, Extra nebo 18yo.

Po skončení přihlašovacího procesu bude následovat Chivas Masters Month, během kterého budou probíhat návštěvy soutěžních podniků zástupci společnosti Jan Becher - Pernod Ricard. Hodnotit se bude nejen originalita a kvalita soutěžních drinků, nýbrž i kvalita prezentace a návaznost na hlavní soutěžní téma. Jedním z hodnotících kritérií bude rovněž prodejnost soutěžního drinku a výše příspěvku na charitativní účely. Na základě tohoto hodnocení dojde k výběru devíti finalistů a poslední finalista bude vybrán prostřednictvím posbíraných "lajků" na Facebooku. Všichni finalisté budou mít následně čtrnáct dní na tvorbu videa, kde představí svůj drink a příběh jeho vzniku. Na konci dubna proběhne v Praze lokální finále soutěže, jehož vítěz bude reprezentovat českou barmanskou scénu na globálním finále ve Velké Británii.