Závěrečný souboj desítky nejúspěšnějších účastníků základního kola bude v úterý 20. září hostit sky bar Casablanca v pražském hotelu President. Finalisti vzešli ze základního kola, v němž vymýšleli koktejl na téma Discovery za povinného užití jednoho z devíti určených destilátů (Nikka From the Barrel, Nikka Coffey Grain, Nikka Coffey Malt, Nikka Coffey Gin, Nikka Coffey Vodka, Nikka Days, Yoichi Single Malt, Miyagikyo Single Malt a Taketsuru Pure Malt).

 

Ve finále se představí:

 

Tomáš Bakaj, AnonymouS Shrink’s Office (Praha)

Matúš Brath, Hemingway bar (Praha)

Tomáš Čambal, bistro Kostelní 16 (Praha)

Jiří Dvořák, BarOn Újezd (Praha)

Jan Lukas, Café Datel (České Budějovice)

Peter Plieštik, Monkey Bar Prague (Praha)

Pavel Sochor, Kro Bistro & Bar (Praha)

Jaroslav Štrunc, My Friends (Plzeň)

Carola Urru, AnonymouS (Praha)

Jan Vlasák, Liquid Office (Praha)

 

„Celá soutěž simuluje co nejvěrněji běžný večer v baru. Tři porotci hrají předem určené role a vytvářejí tak pro soutěžícího ne úplně komfortní situaci, se kterou si musí poradit a jejíž vyřešení hraje významnou roli v celkovém hodnocení,“ vysvětluje princip finálového souboje Kryštof Hordina z pořádající společnosti Ultra Premium Brands.

 

Barman podle něj dopředu netuší, co přesně bude servírovat – jeden z porotců si objedná single malt whisky z portfolia Nikka, ale neví se kterou a zda čistou, s ledem či v tradiční japonské verzi Mizuwari.

 

„Soutěžící zároveň nemá zdání, jestli si někdo z porotců poručí signature drink či zda bude chtít spíše variaci na některou z klasických receptur. To vše vychází ze situace, která na baru nastane. Jinak se zachová barman ke skupině fotbalových fanoušků po zápase a zcela odlišný způsob servisu si bude žádat situace, kdy manžel vzal na významné výročí svatby svou ženu do jejich prvního společného baru,“ dodává Kryštof Hordina.

 

Během 15 minut, které jsou barmanovi vyhrazeny, se musí ještě vypořádat s otázkami ohledně historie značky Nikka a jejích palíren. Porotci ve svém hodnocení kromě kvality drinků a teoretických znalostí zohlední také pohostinnost, komunikaci a styl práce soutěžícího.

 

Finálovému souboji bude předcházet seminář v podání Nikka Brand Hospitality Advocate a duchovního otce soutěže Stanislava Vadrny. Ten mimo jiné objasní dva základní principy, z nichž vychází japonská pohostinnost – omakase a ichi-go a ichi-e.

 

Vítěz národního finále bude reprezentovat Českou republiku ve finále světovém, které se uskuteční 28. a 29. listopadu v italské Neapoli. Nejlepší dva globální soutěžící pak za odměnu navštíví japonské palírny Joiči a Mijagikjó a také několik tokijských barů. Kromě toho všichni účastníci sbírají body do Czech Bartenders League, celoročního seriálu nejlepších barmanských soutěží o Barmana roku České barmanské asociace.