Do zápolení se na konci minulého roku zapojilo 19 barmanů z celé České republiky. Jejich úkolem bylo vymyslet nejlepší twist na klasický český koktejl Bavorák, v originální receptuře sestávající z Fernetu STOCK, toniku a plátku citronu.

 

Nové Bavoráky měly být inspirované barem, v němž daný barman působí, případně osobností typického hosta tohoto podniku. Nejvýše třísložkový soutěžní highball musel obsahovat minimálně 3 centilitry Fernetu STOCK Original, Fernetu STOCK Citrus nebo Fernetu STOCK Barrel Edition ve formě báze.

 

O nejpovedenější drink poté hlasovala veřejnost na oficiálním instagramovém profilu soutěže Podpor_Sveho_Barmana_cz. Hlasování trvalo dva a půl týdne, stejně jako období, kdy organizátoři počítali prodej produktů brandu Fernet STOCK v zúčastněných barech.

 

Nejvíce instagramových srdíček získal koktejl Noir Leviathan od barmanky Terezy Halinárové z baru Hookah v Ústí nad Labem. Kromě Fernetu STOCK Citrus obsahuje levandulový sirup a tonik s příchutí okurky a melounu. Barový tým se tak může těšit na teambuilding ve výrobním areálu společnosti STOCK v Prádle u Nepomuku.

 

Nejlepší recepturou se dle ambassadorů pořádající společnosti chlubí drink (Re)charging Bavorák barmana Jakuba Kameniara z pražského Recharging Baru. Kombinuje Fernet STOCK Barrel s kávou cold brew infuzovanou vanilkovým luskem a zázvorovým tonikem. Autor koktejlu získává finanční odměnu ve výši 7.500 korun.

 

Nejlepší prodeje v jednotlivých regionech evidovaly Hookah Ústí nad Labem (severní a západní Čechy), Revolution Písek (jižní Čechy a Vysočina), Recharging Bar (Praha) a Jerry’s Bar Olomouc (východní Čechy a Morava). Uvedené podniky za odměnu získávají závoz produktů v hodnotě 10 tisíc korun.

 

Účastí v soutěži barmani získali také body do Czech Bartenders League o Barmana roku CBA.

 

Vzhledem k situaci v oboru gastronomie jsme s účastí a kvalitou drinků velmi spokojeni. Mezi přihlášenými bylo několik opravdu originálních, a přitom jednoduše aplikovatelných receptur. Přesně takové Bavoráky jsme hledali,“ potěšilo brand manažera značky Fernet STOCK Tomáše Matušku.

 

Snímky: Mejra Drkal