Sparkling koktejly, kreslení do kávové pěny i škola čepování piva. To jsou jen některá z témat, která s odbornými lektory probíraly desítky učitelů na tradičním workshopu pro pedagogické pracovníky středních škol s gastronomickým zaměřením. V brněnském centru Abzac jej v pátek 25. a sobotu 26. června spolu s partnery uspořádala Česká barmanská asociace.

 

Šlo již o třináctý ročník dvoudenního vzdělávacího maratonu, který si oblíbili učitelé gastronomických škol z celé České republiky. Tentokrát se jich oproti běžné stovce sešlo zhruba 80, kapacita eventu totiž byla lehce omezena kvůli přetrvávajícím epidemiologickým opatřením.

 

„Byla to vlastně první post-covidová akce pořádaná naší asociací po neuvěřitelně dlouhé době. Vyloženě se proto nabízelo zvolit hlavním tématem sparkling cocktail, jenž je založen na slavnostní ingredienci – šumivém vínu,“ podotknul prezident České barmanské asociace Aleš Svojanovský.

 

Míchané sparkling drinky kantorům připravoval Achim Šipl z likérky R. Jelínek a Martin Vogeltanz z Diageo Bar Academy, všechny za použití produktů z portfolia Bohemia Sektu. Zážitkem „na vlastní chuťové pohárky“ pak byla degustace šesti vzorků šumivých vín od Bohemia Sektu, hlavního partnera celého workshopu, s perfektním komentářem sommeliera Petra Marxe.

 

Kladný ohlas vzbudil také vzdělávací blok v podání sekce Mistr kávy. Baristé pod vedením Adama Troubila a Teda Zahradila nejdříve účastníky učili malovat obrázky do kávové pěny populární technikou latte art, poté porovnávali kávová zrna a jejich defekty v kávě připravené pomocí french pressu z rukou Gorana Jozice a Jiřího Nováka.

 

Zajímavá byla přednáška Milana Zaleše z Ultra Premium Brands o slavném Campari, která zahrnovala také přípravu alkoholického a nealkoholického aperitivu. Čepování hořkého ležáku od Starobrna si pak učitelé vyzkoušeli za instruktáže vedoucího pivní sekce CBA Radka Poláčka.

 

Z večerního diskuzního panelu s VIP hosty na téma Servis v gastronomii vyplynulo, že nejpalčivější bolístkou oboru hospitality je momentálně kvalita personálu. „Provozovatelé potřebují především motivované pracovníky. Vypadá to, že učitelé hotelových škol by měli u svých studentů spíše pilovat jejich základní dovednosti, a naopak nebazírovat na přehršli okrajových vědomostí. Tak, aby absolventi byli ihned zaměstnatelní a uměli například odnést tři talíře v jedné ruce,“ konstatuje Aleš Svojanovský.

 

Vzhledem k spontánním požadavkům ze strany pedagogů zvažuje vedení CBA organizovat od nynějška workshop dvakrát ročně. Další termín připadá na přelom letošního října a listopadu.

 

CBA děkuje všem partnerům, bez jejichž součinnosti by uspořádání workshopu nebylo možné. Akci podpořily firmy a značky Bohemia Sekt, Stock Plzeň-Božkov, Rudolf Jelínek, Ultra Premium Brands, Jan Becher Pernod Ricard, Premier Wines & Spirits, Zanzibar, Pepsico, Mattoni 1873, Cellini, Café Reserva, Bohemilk, Aqualink, Starobrno, PartyLED, Sahm Gastro, Cormen a Manner.