Přes 14.000 hlasů na Instagramu rozhodlo o pořadí více než 30 přihlášených barmanů a barmanek, kteří měli za úkol připravit horký drink z vylosovaného produktu Stock Plzeň-Božkov. Soutěž probíhala ve spolupráci s Českou barmanskou asociací (CBA). Titul absolutního vítěze obhájil Oleksandr Pavliuk s drinkem YOLO, který připomíná, že jakákoliv chvíle je příležitostí pro zábavu. 

 

Soutěž byla zahájena 8. února. Kapacita soutěžících se zaplnila už za dva dny, kdy se zapsalo nejrychlejších 33 soutěžících z řad profesionálních barmanů a barmanek. Soutěžící si vylosovali produkt, ze kterého měli za úkol vyrobit originální soutěžní drink. Na výrobu drinku jim společnost STOCK poskytla finanční obnos ve výši 1500,-/osobu a vylosovaný produkt.

 

Losovalo se mezi následujícími produkty: Božkov Republica Vodka, Božkov Republica Exclusive, Fernet Stock Original, Fernet Stock Barrel Edition, Amundsen Deep Blue, Johnnie Walker Red Label, Maker’s Mark, Gordon’s London Dry Gin, ROKU Gin a Abuelo. Účastnit se mohli pouze zkušení profesionálové z řad barmanů a barmanek starší 18 let. 

 

Soutěžící měli týden na výrobu horkého drinku se zimní tématikou, jeho nafocení a následnou prezentaci na sociální síti Instagram.  Kromě originální receptury byl důležitou součástí příběh, nápaditý název a fotografie. O vítězích opět rozhodovali fanoušci na Instagramu – své hlasy mohli posílat až do 13. března.

 

Druhá edice soutěže „Podpoř svého barmana“ dosáhla znovu velkého ohlasu a podpory – fanoušci podpořili soutěžící bezmála čtrnácti tisíci instagramovými srdíčky! Odměnu si ze soutěže odneslo i nyní 5 nejúspěšnějších soutěžících, Stejně jako v minulé soutěžní výzvě zvítězil Oleksandr Pavliuk a dostal první cenu, 10.000,- Kč, Tomáš Jelínek na druhém místě si odnesl 8.000,- Kč, Filip Bureš získal za třetí místo 6.000,- Kč, Tereza Halinárová za čtvrté místo 4.000,- Kč a Marek Šimůnek za páté místo 2.000,- Kč. I ve druhé edici zachovala společnost STOCK 5 vítězných míst, aby mohla podporu rozdělit mezi co nejvíce barmanů. 

 

Celkem společnost STOCK rozdělila mezi barmany a barmanky 79.500,- Kč. Za obě proběhlé soutěže tak podpořila barmanskou obec celými 183.000,- Kč. „Opět nás velmi potěšil zájem o tuto variantu soutěže a moc si vážíme chutě, která stále plápolá v srdcích našich barmanů,“ dodává Michal Marešovský, Whisky Brand Ambassador pořádající společnosti.

 

Vítězné drinky byly slavnostně vyhlášeny dne 15. 3. 2021 po ukončení hlasování na Instagramu. Vyhlášení vítězů probíhalo formou live streamu v autentickém barovém prostředí, které umocnilo atmosféru slavnostního večera. 

 

Titul absolutního vítěze obhájil talentovaný Oleksandr Pavliuk, nyní s drinkem YOLO. Drink je inspirován současnou situací a nese se v duchu oslavy, zábavy a relaxu. Jeho cílem bylo připomenout, že „každý prožitý rok si přes všechno špatné zaslouží uzavřít s výtlemem na tváři.“. Ani v zimní edici soutěže Oleksandr nezklamal a fanoušky rozesmál svou originální a nápaditou fotografií.

 

Druhé místo si v soutěži vybojoval Tomáš Jelínek a jeho drink Hot NY. Ten byl inspirován všemi oblíbeným svařákem. „Rozhodl jsem se udělat twist na New York Sour v horké podobě – základem je Maker’s Mark s cukrovým sirupem, jako kyselá složka drinku je redukce z červeného vína se skořicí, hřebíčkem, badyánem a domácím sirupem. Poslední ingrediencí je pěna z ovesného mléka, která celý drink zjemní a spojí,“ popisuje Tomáš Jelínek. 

 

Třetí místo si ze soutěže hrdě odnáší Filip Bureš, který fanoušky ohromil drinkem Akai. Filip vysvětluje, že Akai znamená japonsky „červený“ – a přesně takovou barvu má i výsledný drink. „Dvě ze šesti botanicals ROKU Ginu získáváme ze sakury, proto jsem se rozhodl gin spárovat se šťávou z nakládaných třešní. Jelikož je horký gin velmi výrazný, bylo třeba zjemnit jeho pronikavost. Třešňová šťáva tomuto účelu posloužila výborně a dodala také ovocnost. Sladkost a kořenitost drinku dodá sirup a infuzovaný gin podtrhne aroma,“ vysvětluje Filip Bureš, který fanoušky zaujal také dokonale aranžovanou fotografií, ze které japonská atmosféra přímo sálá.