Tažení proti reklamě
Po koronavirové lapálii se opět začíná mluvit o regulaci reklamy na alkohol. Ministerstvo zdravotnictví navrhuje, aby se v ní neobjevovaly žádné živé bytosti, sdělení by musela doprovázet varování o škodlivosti alkoholu a vůbec by se nesmělo inzerovat na sociálních sítích. Proti takto tvrdým restrikcím ale protestuje Unie dovozců a vývozců lihovin.

Pivo v obchodech vzali útokem
Češi své pivo milují a nevzdají se ho ani v těžkých časech, jak dokazují koronavirové statistiky. V inkriminovaném období totiž nastal substituční efekt, kdy lidé v obchodech nakoupili téměř 80 procent objemu piva, které neprodali ve svých podnicích hospodští. Údaj vynikne ve srovnání s jinými kategoriemi – v lihovinách to bylo pouhých 15 procent a u limonád dokonce nula.

Z New Yorku do Prahy
Prakticky neznámý klasický koktejl Algonquin dostali možnost vytwistovat v pražském BeBop Baru. Poněkud mdlé kombinaci žitné whiskey, suchého vermutu a ananasové šťávy dodali novou jiskru použitím například bílkové pěny, ananasového fermentátu či koriandru.

Rum od Trudiann
Mount Gay na Barbadosu je od roku 1703 nejstarší fungující rumovou palírnou na světě. Loni v dubnu se master blenderem palírny stala poprvé v historii žena – Trudiann Branker. A dvě lahve, na jejichž finálním vyznění má podíl, už jsou nyní na trhu.

Káva za studena
Tři varianty Espresso toniku, vanilkové Frostino a Cold Brew. Na tyhle tři kávové koně sází v letní sezoně síť kaváren Costa Coffee.

Zodpovědné pivovary
Na zelenou politiku reagují ve velkém také české pivovary. Emise oxidu uhličitého snižují o desítky procent díky úspoře energií, větším využitím železniční přepravy nebo pořizováním elektromobilů.