Hlavní partneři:  
   
ČESKÁ BARMANSKÁ ASOCIACE
member of International Bartenders Association

« zpět

Nejlepší drink ze slivovice? Inspirovaný rakouským venkovem

23. 9. 2019
Tradiční barmanské klání International Rudolf Jelínek Cup letos pokračovalo již 19. ročníkem, roli odborného garanta soutěže plnila Česká barmanská asociace. Domácím soutěžícím tentokrát vypálil rybník rakouský kolega!
V úterý 17. září se v areálu vizovické likérky mezi sebou utkalo 37 soutěžících barmanů z 11 zemí o titul evropského šampiona v míchání koktejlů z ovocných destilátů. Jejich úkolem bylo namíchat fancy drink na téma „Místo, kde žiji“ obsahující alespoň dva centilitry pětileté Slivovice kosher z produkce Rudolfa Jelínka.

Se zadáním si dle hodnocení nejen odborné poroty, ale i mnohých ze 170 hostů, poradil Stefan Haneder z Rakouska. Zkušený držitel řady mezinárodních ocenění na východ Moravy dorazil s drinkem Golden Forrest obsahujícím kromě slivovice také likér Mozart Chocolate Dry, sirup Monin Black Forrest, rybízový džus a domácí espumu (bílek, rybízový a pomerančový džus, čokoládové sušenky).

„Do drinku jsem promítl všechny vjemy, které na člověka zapůsobí, když překročí práh našeho domu ve Freistadtu – městečku ležícím poblíž česko-rakouské hranice ve spolkové zemi Oberösterreich. Je to venkovská zelená krajina, hned za domem rostou květiny a bylinky. Po pár krocích jste v lese, jehož většina se rozkládá na českém území,“ popsal vítěz vizovické soutěže domácí idylku, kterou se nechal inspirovat.

Nezapomněl dodat, že v jeho zahradě roste i několik slivoní, což se mu perfektně zapadlo do konceptu soutěže, kde se jako báze používá švestkový destilát. „Slivovice je chutná, silná, přírodní. Svou intenzitou vás praští do obličeje. Buď svůj koktejl vystavíte na její charakteristice, nebo to raději vzdejte, protože jinak vám drink nebude fungovat,“ radí Stefan Haneder, jehož domovským barem je Acanto ve zmíněném Freistadtu.

Díky své přirozené extroverzi nepřehlédnutelný barman se soutěží v Česku účastní relativně často – ve Vizovicích se představil podruhé, mohli jste ho spatřit také v Praze na světovém finále soutěže Mattoni Grand Drink. „Česko jako blízký soused se mi líbí. Vaše mentalita, bary, noční život… Není divu, že mám v Česku spoustu kamarádů,“ dodal Stefan Haneder s tím, že svůj Golden Forrest na závěr posypal zlatým prachem na důkaz „zlatého přátelství“ mezi Českem a Rakouskem.

Na druhém místě International Rudolf Jelínek Cupu se umístil Marek Vybíral (Black Stuff) s drinkem Mora, třetí místo patřilo Tomáši Zvolánkovi (Orea Resort Horizont) a jeho koktejlu Slivkopolitan. Kategorii Nejlepší zahraniční barman vyhrál Štefan Gašparík ze Slovenska (Spirit Bar Trnava) s koktejlem Dušenka. Cenou Talent poroty byla oceněna Kamila Šturmová (Americký bar v Obecním domě) za drink Prague Sunset. Jako nejvíce inovativní ocenili porotci koktejl Pošichtovní Jana Zlámaného (Le Valmont). Kategorii Nejlepší technika vyhrál Jíří Pácalt (Tretter’s New York Bar) s drinkem Tiger Milk. Vizuálně se porotě nejvíce líbil koktejl Baynan Roberta Glosse (Black Angel’s).

„Překvapilo mě velké množství perfektních drinků, nečekal jsem to. Když si rozebereme pořadí, tak Stefan byl skutečně nejlepší – je to výborně komunikující showman, jenž připravil opravdu dobrý koktejl. Dalších několik míst pak bylo velmi natěsno s minimálními bodovými rozdíly,“ ohodnotil úroveň soutěže jeden z jejích porotců Michal Ďuriník.

V řadách hodnotitelů zasedla také Martina Peštová, provozovatelka podniků Bar and Books. Ta ocenila široké zastoupení zkušených barmanů i naprostých nováčků. „Uspořádání takové soutěže posouvá vnímání Rudolfa Jelínka někam výš, v mých očích určitě,“ podotkla.

Účastníci se kromě soutěžení mohli zapojit i do doplňkových aktivit – degustace vizovické whisky Gold Cock přímo ze sudů, ochutnávky čajů Oxalis a Zázračných limonád či speed challenge u Red Bull baru. V podvečer se uskutečnil workshop Tomáše Třeštíka na téma Fotografie v baru a Petra Horáka Barmani na sociálních sítích.

Celý den uzavřela soutěž o nejlepší bar, které se účastnil Šnekoland (Rokytnice nad Jizerou), Hangár Bar (Praha), 7 hříchů (Brno) a Hemingway Bar (Nitra). Každý z barů nabídl návštěvníkům dva drinky a cenu za Nejlepší bar si odnesl Šnekolend.

Akci prostřednictvím prezentací a produktů podpořily společnosti a značky Makro, Titan Tools, Zázračná limonáda, Red Bull, Starobrno, Crucial Detail, Kavovary.cz, Oxalis, Coca-Cola a Mattoni.
4. - 8. 11. 2019
6. 11. 2019
WCC 2019
7. 11. 2019
WCC 2019
Svět barmanů 3/2019
Nabídka zaměstnání
Mediální partneři
Odborní partneři