Z dat Celní správy ČR vyplývá, že obliba sektů mezi Čechy postupně roste už od roku 2000. Rychlejší tempo růstu prodejů panuje od roku 2015, přičemž rekordní byl loňský rok 2018, když se toto číslo zvýšilo o 15,3 % proti roku 2017. Za uplynulých 5 let se pak celkové prodeje sektů a šumivých vín v ČR zvýšily o 44 %. Pro představu, zatímco v roce 2014 vypil průměrně každý Čech 1,4 lahve sektu o objemu 0,75 litru ročně, dnes už jsou to více než 2 lahve.

„Stejně jako celý segment sektů se i naše prodeje v loňském roce vyvíjely pozitivně. Vážíme si toho, že Češi zůstávají věrní značce Bohemia Sekt, loni se nám podařilo prodat rekordních bezmála 13 milionů lahví,“ uvádí ke statistikám Celní správy ČR Ondřej Beránek, ředitel společnosti BOHEMIA SEKT, jež dlouhodobě zaujímá pozici lídra na trhu sektů i tichých vín. „Je ale potřeba říci, že určitou část zboží si naši odběratelé nakoupili do zásob na letošní rok ještě před koncem roku loňského, což pak ovlivní statistiku roku 2019 a meziroční srovnání,“ upřesňuje Beránek.

Při výběru sektů Češi stále nejčastěji sáhnou po šumivých vínech z kategorie demi sec. „Jedničkou v našem portfoliu je dlouhodobě Bohemia Sekt demi sec, kterého jsme vloni prodali 7,5 milionů lahví. Zároveň ale roste počet lidí, kteří se nebojí zkoušet nové chutě, příkladem je zájem o Bohemia Sekt La Fleur, ale i příklon k jednodruhovým sektům jako například Ryzlink rýnský. Dlouhodobě také rostou prodeje nealkoholického šumivého vína. Postupně se také mění vnímání sektu jako nápoje pouze pro slavnostní okamžiky v nápoj pro každou příjemnou příležitost,“ dodává Ondřej Beránek.