Po celý březen, který byl vyhlášen jako Chivas Masters Month, se v zapojených podnicích soutěžní koktejly míchaly a promovaly, letos navíc s cílem přispět na dobrou věc – 5 % z ceny prodaných soutěžních drinků získá nezisková organizace Helppes, jež se zabývá výcvikem psů pro postižené, a stejnou částku ještě přidá značka Chivas Regal, respektive společnost Jan Becher–Pernod Ricard, která značku na českém trhu zastupuje.

„Mám radost z toho, že se nám podařilo spojit barmanské umění a radost ze skvělých drinků s dobrou věcí a v duchu sloganu značky Chivas Regal ‚Win The Right Way' přispět organizaci Helppes. Velmi mě potěšil zodpovědný přístup barů, které v době Chivas Masters Month svoje drinky za tímto účelem prodávaly. A už se těším, až všechny zúčastněné uvidím v rámci finálového večera, ať už na podiu, nebo v publiku," říká brand manažerka Chivas Regal Kateřina Vondrák Hvězdová. Šek na celkovou částku bude zástupcům Helppes předán během finálového večera, kde budou hosté moci na výcvik psů pro postižené také přispět, a přidat se tak k participujícím podnikům.

Mezi porotu, která bude hodnotit nejlepší koktejl, způsob přípravy i jeho samotnou prezentaci, zasedne loňská vítězka soutěže Sandra Šalotová z Cash Only Baru, whisky ambasador Zdeněk Kortiš a Václav Vojíř, zakladatel Bugsy's baru, prvního koktejlového baru v Praze. Vybírat budou ze dvou barmanek a osmi barmanů ze čtyřech různých měst republiky. Těmi jsou: Monika Bornayová (Cubana, Brno), Alexandra Hatalovská (Josie bar, Praha), Filip Jančárek (The Banker's Bar, Praha), Adam Křemenák (Whiskey Bar, který neexistuje, Brno), Martin Straka (Hendrix Café, Hradec Králové), Jan Šebek (CottoCrudo / Four Seasons, Praha), Tomáš Trnka (Hemingway bar, Praha), Marek Vybíral (Black Stuff, Olomouc), Jan Weiss (Cash Only Bar, Praha) a Jakub Zouzal (Oblaca, Praha), vítěz facebookového hlasování.

Soutěžní zadání pro letošní rok je o něco jednodušší než v předchozích letech – po celou dobu si barmani vystačí s jediným drinkem, nikoliv se třemi jako v předchozích letech. Ten musí být v souladu s tématem Community, ve kterém se odráží lokální barová scéna. Soutěž se tak nezaměřuje pouze na profesionální mixologii, nýbrž i na utváření globální barmanské komunity.